Pučko otvoreno učilište Varaždin i Pučko otvoreno učilište Novi Marof u travnju kreću s aktivnostima na projektu „Medijska pismenost za odgojno-obrazovne djelatnike i učenike“ koji sufinancira Agencija za elektroničke medije u sklopu programa Medijska pismenost.
Program se provodi prema Programu za stjecanje ključnih kompetencija medijske pismenosti, a sastoji se od 20 sati nastave i 55 sati samostalnog rada. Po uspješnom završetku programa učitelji i nastavnici provode ogledni sat u svojim matičnim školama te stječu potvrdu o stručnom usavršavanju.
Program je za polaznike (odgojitelje, učitelje i nastavnike) potpuno besplatan.
Projekt također uključuje završnu konferenciju s panel raspravom o medijskoj pismenosti u koju će biti uključeni vodeći stručnjaci.
Ciljevi
Polaznici programa će steći sljedeća znanja i vještine:
• koristiti module medijske pismenosti potrebne za kritičko čitanje i preispitivanje medijskih poruka
• razviti svijest o utjecaju medijskih sadržaja na oblikovanje stavova i vrijednosti
• razumjeti razliku između slobode govora i govora mržnje
• preispitati granice slobode govora
• razlikovati slobodu govora od medijskih sloboda
• prepoznati stereotipe
• prepoznati dezinformacije
• razlikovati vrste dezinformacija
• funkcionalno koristiti suvremene medije i zaštitu privatnosti i osobnih podataka.
Ljubazno Vas molimo da proslijedite ovaj poziv svojim nastavnicima i voditeljima stručnih aktiva, te ih prijavite putem online obrasca najkasnije do 30. travnja (https://tinyurl.com/medpismenost)
Program se provodi prema Programu za stjecanje ključnih kompetencija medijske pismenosti, a sastoji se od 20 sati nastave i 55 sati samostalnog rada. Po uspješnom završetku programa učitelji i nastavnici provode ogledni sat u svojim matičnim školama te stječu potvrdu o stručnom usavršavanju.
Program je za polaznike (odgojitelje, učitelje i nastavnike) potpuno besplatan.
Projekt također uključuje završnu konferenciju s panel raspravom o medijskoj pismenosti u koju će biti uključeni vodeći stručnjaci.
Ciljevi
Polaznici programa će steći sljedeća znanja i vještine:
• koristiti module medijske pismenosti potrebne za kritičko čitanje i preispitivanje medijskih poruka
• razviti svijest o utjecaju medijskih sadržaja na oblikovanje stavova i vrijednosti
• razumjeti razliku između slobode govora i govora mržnje
• preispitati granice slobode govora
• razlikovati slobodu govora od medijskih sloboda
• prepoznati stereotipe
• prepoznati dezinformacije
• razlikovati vrste dezinformacija
• funkcionalno koristiti suvremene medije i zaštitu privatnosti i osobnih podataka.
Ljubazno Vas molimo da proslijedite ovaj poziv svojim nastavnicima i voditeljima stručnih aktiva, te ih prijavite putem online obrasca najkasnije do 30. travnja (https://tinyurl.com/medpismenost)
PROGRAM EDUKACIJE
INFORMACIJE O PROGRAMU OBRAZOVANJA
Naziv programa: Program za stjecanje ključnih kompetencija medijske pismenosti
Bodovi (CSVET) 3 CSVET
OKVIR KOMPETENCIJA MEDIJSKE PISMENOSTI
Uvjeti stjecanja programa (završetka programa) stečena 3 CSVET boda.
Polazniku se nakon uspješne provjere izdaje potvrda provoditelja.
Trajanje i načini izvođenja nastave: Program se provodi redovitom nastavom u trajanju od 75 sati, uz mogućnost izvođenja programa na daljinu u realnom
vremenu (online). Ishodi učenja ostvaruju se dijelom vođenim procesom učenja i poučavanja u trajanju od 20 sati, a dijelom samostalnim aktivnostima polaznika u trajanju od 55 sati. Ukupno 75 sati.
U procesu praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe programa obrazovanja primjenjuju se sljedeće aktivnosti: Postupci vrednovanja usmjereni su na praćenje i provjeru postignuća prema ishodima učenja. Ono se provodi usmenim provjerama stečenih vještina polaznika, projektnim i problemskim zadatcima.
Nastavne cjeline:
1. KRITIČKO ČITANJE I PREISPITIVANJE MEDIJSKE PORUKE
2. UTJECAJ MEDIJSKIH SADRŽAJA NA FORMIRANJE OSOBNIH I DRUŠTVENIH VRIJEDNOSTI
3. SLOBODA GOVORA I GOVOR MRŽNJE
4. MANIPULACIJE, DEZINFORMACIJE I STEREOTIPI
5. KARAKTERISTIKE SUVREMENIH MEDIJA, PRIVATNOST I ZAŠTITA PODATAKA NA MREŽI
UKUPNO: 75
VPUP – vođeni proces učenja i poučavanja 20
SAP– samostalne aktivnosti polaznika 55
Naziv programa: Program za stjecanje ključnih kompetencija medijske pismenosti
Bodovi (CSVET) 3 CSVET
OKVIR KOMPETENCIJA MEDIJSKE PISMENOSTI
Uvjeti stjecanja programa (završetka programa) stečena 3 CSVET boda.
Polazniku se nakon uspješne provjere izdaje potvrda provoditelja.
Trajanje i načini izvođenja nastave: Program se provodi redovitom nastavom u trajanju od 75 sati, uz mogućnost izvođenja programa na daljinu u realnom
vremenu (online). Ishodi učenja ostvaruju se dijelom vođenim procesom učenja i poučavanja u trajanju od 20 sati, a dijelom samostalnim aktivnostima polaznika u trajanju od 55 sati. Ukupno 75 sati.
U procesu praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe programa obrazovanja primjenjuju se sljedeće aktivnosti: Postupci vrednovanja usmjereni su na praćenje i provjeru postignuća prema ishodima učenja. Ono se provodi usmenim provjerama stečenih vještina polaznika, projektnim i problemskim zadatcima.
Nastavne cjeline:
1. KRITIČKO ČITANJE I PREISPITIVANJE MEDIJSKE PORUKE
- Kritički procijeniti sadržaj medijske poruke
- Analizirati sadržaj medijske poruke
- Interpretirati medijske poruke
- Donositi informirane odluke
2. UTJECAJ MEDIJSKIH SADRŽAJA NA FORMIRANJE OSOBNIH I DRUŠTVENIH VRIJEDNOSTI
- Razvijati svijest o utjecaju medijskih sadržaja
- Procijeniti učinak medijskih sadržaja na percepciju, djelovanje i stavove pojedinca/grupe
- Kritički se odnositi prema potencijalnom utjecaju medijskih sadržaja
3. SLOBODA GOVORA I GOVOR MRŽNJE
- Razlikovati slobodu govora od medijskih sloboda
- Razlikovati slobodu govora i govor mržnje
- Prepoznavati elemente koji upućuju na uskratu medijskih sloboda
4. MANIPULACIJE, DEZINFORMACIJE I STEREOTIPI
- Provjeriti vjerodostojnost izvora medija
- Identificirati mogućnosti manipulacije putem informacija i medija
- Procjenjivati učinke medijske poruke na emocije, formiranje mišljenja, stavova i vrijednosti
- Razmatrati povijesni i društveni aspekt pojmova manipulacije, dezinformacije i stereotipa
- Prepoznati dezinformacije i koristiti alate i načine provjere informacija
5. KARAKTERISTIKE SUVREMENIH MEDIJA, PRIVATNOST I ZAŠTITA PODATAKA NA MREŽI
- Prepoznati karakteristike suvremenih medija
- Razlikovati pojmove privatnost, javnost i anonimnost
- Prepoznati opasnost ugrožavanja privatnosti i osobnih podataka, kao i načine njihove zaštite
UKUPNO: 75
VPUP – vođeni proces učenja i poučavanja 20
SAP– samostalne aktivnosti polaznika 55